GJESTEINNLEGG: MIRA`S GOTHISKE VERDEN – EVIG LIV

For noen dager siden spurte jeg min utrolig gode, trofaste og helt fantastiske bloggvenninne Mira fra “Mira`s gotiske verden”, om hun hadde lyst, anledning og tid til å skrive et gjesteinnlegg for meg om det med døden og evig liv.

Det har hun nå gjort, og jeg må få lov å si at jeg er grådig inponert.
For å besøke bloggen hennes klikk her! 🙂 Den er så ABSOLUTT VERDT EN TITT! 🙂



EVIG LIV – IKKE BARE EN DRØM…

(Bildet eies av Mira -mihrah.blogg.no!)

Jeg bråvåkner av mitt eget skrik, gjennomvåt av svette og med pulsen på høygir.
Nok et mareritt!
De siste 3 månedene har vært et rent helvete!
Jeg snur meg i sengen bare for å få bekreftet nok en gang at du er borte – min elskede,
som alltid pleide å sove tett inntil meg.
Hånden min stryker over puten din mens tårene triller… kaster meg ned i puten din og
gråter sårt, hvorfor – skriker jeg – hvorfor måtte du dø fra meg??
Vi som pleide å spøke og le om at vi skulle bli to gamle kråker sammen!!
Jeg gråter og gråter til jeg er tom for tårer, tom for alt… Lysten til å stå opp er borte,
jeg vil bare forsvinne, slutte å eksistere, for det er det jeg gjør – bare eksisterer!
Jeg orker snart ikke mer – savnet og lengselen etter deg er så uutholdelig at jeg holder
på å kveles!
Så jeg sleper meg ut av sengen til dagens rutiner, dagens kjedelige grå rutiner,
akuratt som været denne dagen – grått, trist, øsende regnvær…
Blir omsider ferdig og løper ned til bilen, der blir jeg sittende å stirre tomt ut i luften.
Hva skal jeg gjøre? Jeg har det så forferdelig vondt!! Tankene raser rundt i hodet…
Holder jeg på å bli gal??
Jeg starter bilen og kjører avgårde til jobb – nok en rutine… Regnet pøser ned akuratt
som mine tårer… og det er da det skjer…jeg er ikke oppmerksom nok og klarer ikke å
unngå den møtende bilen…
Det siste jeg husker er et kraftig smell…så blir alt svart….

Plutselig åpner jeg øynene, fortumlet og ør kommer jeg til meg selv, begynner å huske –
alt er så lyst, gikk dette bra?? Er jeg i live?? Og jeg som bare ønsket og dø!!
Det tar en stund før jeg får samlet meg og tankene farer igjennom hodet – hva er dette??
Og hvorfor er det så lyst?? Hvor er regnet – bilen? Hvor er jeg??
Jeg fokuserer og klarer endelig å se at jeg befinner meg på en grønn eng, full av de
nydeligste blomster, luften er så klar og ren og solen skinner fra skyfri himmel…
Jeg skvetter til – for nede ved føttene mine ligger en løve og hviler seg..
Dette er en drøm farer det i hodet mitt og må klype meg hardt i armen, men nei, jeg er
faktisk i live! Like levende som før det smalt og alt ble svart…
Så – blir jeg var en skikkelse som kommer mot meg, jeg stivner, blir totalt forskrekket,
stum og totalt overrasket over det jeg er vitne til…kjenner nakkehårene reiser seg –
nei – dette kan ikke være sant – for der foran meg kommer du min elskede med utstrakte
armer og et stort smil om din munn! Jeg kaster meg i armene dine og hylgråter av
glede og lykke!! Dette er ikke til å tro?? Men det er deg min kjærlighet som står her og
holder rundt meg som om du aldri mer vil slippe taket!

Og da – sakte men sikkert kommer minnene tilbake – så var det altså sant alikevel –
det bibelen hadde forutsagt – oppstandelsen av de døde – livet som skulle komme
etter at Gud hadde renset jorden for all ondskap, krig og elendighet – for ikke å snakke om døden!!
Jorden skulle bli et paradis igjen som var hensikten helt fra det første mennesket –
Adam – ble skapt!
Jeg kommer til å møte mine kjære igjen, familie og venner, alle de jeg var og er så glad i.
Lykken er så ubeskrivelig – gleden og vissheten om en ny begynnelse på en fredet jord!
En trygg og kjærlig fremtid…
Min elskede og jeg tar hverandre i hendene og sammen går vi hånd i hånd inn i det evige
liv – inn i evigheten….


(Bildet eies av min gode venn Mira, som dere ser så flott her)

Joh. Åpenbaring 21 : 4
…Og døden skal ikke være mer, heller ikke sorg eller skrik eller smerte –
for det som før var, er borte…



TUSEN TAKK TIL MIRA FOR DETTE FLOTTE, RØRENDE OG OPPSIKTSLYSENDE INNLEGGET! 🙂

Hva syns dere om Mira sitt innlegg? Jeg er uten tvil helt inponert og utrolig stolt over min gode venninne som har tatt seg tid til å skrive ned denne fantastiske historien, som jeg må si at jeg ble storfan av med en, eneste gang!
Nok en gang, ta en tur innom bloggen hennes:
http://mihrah.blogg.no/

Dere vil så absolutt IKKE angre! 🙂

Ønsker alle sammen en utrolig fengende, god, finfin og flott kveld!

VI BLOGGES! 🙂

5 kommentarer
    1. utrolig bra skrevet..kjente nesten litt sorg men jeg leste..er stadig innom bloggen hennes og leser litt i ny og ne:)hun er en dyktig skriver og en kul dame:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg