DE UTAKKNEMLIGE!

Verden er stappfull av mennesker. Mennesker med stor selvtillitt, og de som er helt ribbet for selvtillitt.
Verden byr på hvite og mørke, smellfeite mennesker, og sykelige tynne mennesker, og noe midt mellom.

Vi finner folk som tror de har opplevd mye i verden, men fremdeles egentlig ikke har opplevd noe.
Vi finner folk som tror de har levd et kjedelig liv, men egentlig opplevd mer enn de fleste.

Å finne folk fylt av dritt, løgner og dårlig humør, finner vi overalt, å finne folk som er ærlige, rettferdige, takknemlige og blide og snille, de finner vi alt for sjelden.

Men nok om det, i dag, eller rettere sagt, i kveld, her og nå, just nu hadde jeg tenkt å ta opp folk som faktisk kan dekke alle disse beskrivelsene på godt og vondt.

For uansett hudfarge, kroppsbygning, fremtid, snillethet eller ikke snillhet så kan alle disse menneskene ha noe til felles, de fleste av oss gjør det ikke med vilje uansett hvor snill eller slem vi er mot andre. Jeg snakker om å terrorisere kroppen sin.

For er det noe vi mennesker, spessielt i Norge, men også mange andre utakknemlige land kan, så er det å være urettferdig mot kroppen.

Hva har kroppen din noen gang gjort deg? Ingenting vondt i hvertfall!
Jo, det finnes de som er født med en “uheldig kropp”, og er født mindre pen utenpå, men ikke hat kroppen din for det. Kroppen din elsker deg uansett hvordan den ser ut, kroppen er din beste venn. Men er du din kropps beste venn?

Nesten hvert eneste menneske i Norge har gjort noe mot kroppen som den ikke har fortjent, nei kødda! Alle har det i en eller annen grad. Mange gjør det ikke med vilje, de fleste tenker ikke over det noe særlig en gang.

Mange barn kan veldig gjerne ha i seg noe for mye sukker og fett enn det de burde, overnatter de oss en venn så kan det gjerne gå bra å ikke pusse tennene for en natt også. Men blir litt urettferdig å ta for stor fokus i barna, for jeg tror egentlig vi verste på dette, er vi som er eldre.

Jo eldre man blir, jo nærmere døden man kommer, jo mer gir man faen i kroppen sin, tror jeg da!
Ikke alle er sånn, mange er ikke sånn, men veldig mange er nettopp sånn, og det er ikke fordi vi hater oss selv, men fordi vi er skapt sånn, mange av oss.

Men nå så er det ikke bare godterier, sjokolade, brus og potetgull vi menneskene har i oss av usunnhet.
Hørt om øl, vin, røyk og snus foreksempel? Jeps, tenkte nok det.

De fleste i Norge har et forhold til alkohol, og drikker det. Noen drikker som oftest bare et eller to glass vin til middagen, andre kan finne på å drikke seg sørpa full hver helg, forså å være uggen og irritert over seg selv dagen etterpå (eller derpå, som mange vil si), også har vi alkoholikerne, de som drikker så og si hele tiden.

Kjære vennlige medmenneske, jeg har ikke noe i mot deg, mest sannsynlig kjenner jeg deg ikke en gang, men hvorfor gjør du dette?
Hvorfor er så mange nødt til å drikke hver helg? Er det ikke mye bedre å ha det gøy, og faktisk huske det etterpå, og faktisk ha kontroll?

Hva er så bra med å ikke ha kontroll, og ikke huske? Jo, jeg vet det finnes de som sliter, og som har “sine grunner”, men veldig mange av oss utsetter oss for å ikke huske, og ikke ha kontroll, uten at vi egentlig har noe grunn.

Uansett, hvorfor drikker noen alkohol i det hele tatt? Kroppen din liker det ikke, DU GJØR DET, så hvorfor tvinge en venn du har hatt for livet, en venn som aldri har gjort deg noe galt, og aldri gått bak ryggen din. Hvorfor tvinge en slik venn til å ta i mot dritt så alt for ofte?

Mange røyker, mange snuser, veldig mange drikker i liten, middels, eller veldig stor grad, alt for få drikker ikke i hele tatt, og det er disse jeg har mest respekt for i disse kategoriene.

Neinei, jeg er ikke fordomsfull mot deg bare fordi du drikker aldri så mye eller lite, jeg bare skjønner det ikke, og syns det er småegoistisk og trist! Du forkorter livet ditt, i liten eller stor grad. Og krymper tiden vennene dine har deg her på jorden, i en viss grad. Hvorfor være så egoistisk? Hvorfor drikker du? Hvorfor ruser du deg, for det er det du gjør, alkohol ER RUS!

Jepp, det finnes ting som er farligere enn alkohol, om jeg har hørt om narkotika? Jaaaaaaaa, det har jeg. Men jeg prøver faktisk å skrive et innlegg for folk flest, de fleste drikker fortsatt alkohol enn å ruse seg på narkotika, enda, heldigvis. Og til dere som bruker narkotika og fucker med kroppen deres; jeg dømmer deg ikke, du kan godt være verdens snilleste og tryggeste menneske for andre, men jeg må få lov å si at jeg synes det er trist og patetisk det du driver med, det med stoffet!

Også har vi selvfølgelig de som kutter seg selv, slår seg selv, piner seg selv på andre måter, mer groteske og mer alvorlige måter enn “bare å drikke i liten eller stor grad”, også videre.

Nei, det er ikke bedre det heller!

Jeg vet at jeg et par ganger i dette innlegget har sparket meg selv i leggen, for en stund siden, 2-3 dager siden helte jeg i meg 7 Red Bull på under 2 timer. Det kunne jeg dødd av, og er ikke stolt over det, vist dere tror det. Akkurat nå som jeg sitter og skriver dette noe alvorlige og seriøse innlegget har jeg nettopp hatt i meg 4 biter junkfood (les pizza), og en liten glassflaske cola. Jeg har generelt hatt i meg veldig mye sukker og fett i mitt 20 år korte liv, og jeg har hatt mange nedturer og depresjoner grunnet overdrivelse. Og vet dere hva, jeg kommer fortsatt til å kose meg med noe brus, godterier og også energidrikk som Red Bull, i ny og ne. Kroppen min fortjener bedre, men jeg er som alle dere; bare ett menneske!

MEEEN: jeg har bestemt meg for å gjøre en forbedring, kutte ned, leve litt sunnere, har ikke tenkt å ende opp som en perfekt ekkel grønsakspisende gymlærer fordi, men jeg har likevel et ønske om å kutte ned litt, vi fleste overdriver!

Det jeg mener er, å kose seg innimellom er greit. Ingen overlever livet uansett, og selv om kroppen likevel skulle ønske du lot være i hele tatt, så kan faktisk alt skade deg uansett. Men i stor og liten grad.

Jeg er personlig, sterkt avholdsmann og HATER at folk drikker seg beruset uansett om det er aldri så lite!
Jeg er i mot narkotika, og alkohol, UANSETT! Det jeg er for, er å kunne kose seg heller med en brus, det er kanskje ikke like spennende for de fleste, men Gud så mye bedre du vil føle deg! Og da gjør du ikke bare deg selv, og vennene dine en tjeneste, men også økonomien, lommeboka de og KROPPEN DIN! Brus er kanskje ikke det samme som øl, vin, sprit, you know… Men mye billigere, og i veldig mange tilfeller sunnere!

Tusen takk for oppmerksomheten. Ønsker alle en god kveld og helg videre.
VI BLOGGES!


REKLAME: TA EN TITT INNOM monicey.blogg.no – I am who I am no matter what!

10 kommentarer
    1. Herregud, bare fordi man drikke, røyker, snuser eller værre er så er man ikke utakknemelig!! tru kanskje du ska tenk de litt om før du skriv sånn!!! OPPFØR DE SOM EN NORMAL PERSON!!!!!!!!!!!!!! skam de!!!

    2. herregud..ikke bry deg om slike komentarer.Den personen turde ikke engang si hvem han eller hun var..innlegget var veldig bra og det er virkelig sant det du sier:)digger bloggen:)stoor klem til deg

    3. mybabygirl: hehe, bryr meg ikke om slik nei. slike feige folk er det bare synd på, og sånne går det ikke å ta seg nær av overhode. fikk nettopp en kommentar til fra enda en anonym som kalte seg “mmm”, som skrev bare at han/hun var enig med anonym.

      er nok av feige, trangsynte og tragiske folk 😉

      tusen takk for kjempekos og hyggelig kommentar, som alltid min venn 🙂
      stor klem tilbake! 🙂

    4. hm. Du kan ikke kalle deg selv sterkt avholdsmann. For du har tidligere skrevet om at du har drukket rusbrus osv. Du er ikke avholds når du drikker rusbrus. Nå kan det hende du kommer med den at det skjer sjeldent osv, MEN du har gjort det og du gjør det en gang i blandt. så du kan ikke skryte på deg sterkt avholdsmann.
      Må ikke motsi deg selv vettu..

    5. Folk som ikke klarer å drikke for å kose seg er ikke voksne. Jeg verken røyker eller snuser, og jeg drikker ikke kaffe heller (og heller ikke energidrikk) – men å ta meg en øl el tre en lørdag kveld synes jeg er godt. Og jeg trenger ikke drikke for å ha det gøy, men det er en del av kosen liksom. Flatfylla klarer jeg meg uten, det er bare idioter som alltid blir overstadig beruset.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg