GJESTEINNLEGG: INGEBORG ELISE – MOBBING

Da var tiden inne for bloggens første gjesteinnlegg. Det er skrevet av min gode venninne Ingeborg Elise, på 12 år.
En veldig sterk og flott jente, som dessverre har opplevd nok mobbing alerede i sin veldig, veldig unge alder.
Det er med en glede at jeg nå skal publisere hennes, veldig sterke og gode innlegg, hennes meninger og sterke ord om og mot mobbing!


Mobbing.

Hva skal vi egentlig si til mobbing? “Stopp!” .. ? Ikke faen om bare et ord skal bli sagt. Flere liv blir ødelagt av mobbing, og flere ønsker at man bare skal si “Stopp!” .. Herregud, hvis det hadde vært så enkelt, så hadde faen meg ingen blitt mobbet.

Men det er jo ikke så enkelt, og da er det jo verre.. er det vel ikke?

Noen tenker; “Hvordan kan denne jenta skrive om mobbing, hun som er så ung? Hun har sikkert ikke fått smakt en brøkdel av livet engang.” snakk til deg selv. Jeg har oppdaget så mye om livet, samtidig så lite.

Ingen kan ærlig talt si; “Jeg vet hvordan livet er, jeg lever det jo.” Absolutt _ingen_ kan si noe slik, fordi livet byr på noe nytt hele tiden. Nye følelser, mennesker og opplevelser. Ny fakta, og nye tanker.

“Hvorfor er mobberne så patetiske, da? Det er deres egne meninger og tanker om en person. Det skader vel ikke?” Jo, hvis en sier det høyt, eller rett og slett viser det på noen som helst måte. Hvis offeret føler seg truffet, så skal en kunne se det.. hvis en virkelig leter.

Selv mener jeg at mobbing er jævlig patetisk, rett og slett. Hvorfor skulle noen ønske å ødelegge livet til andre, bare for å komme høyere selv? Jo. Fordi de rett og slett er patetiske selv.

Det jeg skriver stemmer kanskje ikke 100% med hva du mener, men det driter jeg faen meg i. Dette er min tekst, og mine meninger. Og uansett, hvis du er misfornøyd med det du leser.. hvorfor fortsatte du å lese i det hele tatt?

Jeg ønsker virkelig ikke at folk skal bli mobbet. Ærlig talt. Ikke bare ødelegger det liv, men det kan også ta et liv også. Og du vil vel ikke være en av dem som har drept offeret, vil du vel?

Hvis svaret er jo, så kan du dra til helvete og finne det jævla vettet du har, og så komme tilbake igjen. Ikke vær så ego at du sier ting som sårer andre. Det kommer til å slå hardt tilbake på deg i ettertid.


Håper at dere som meg likte innlegget hennes. Jeg er veldig stolt over Ingeborg, og måten hun uttrykker seg på, ønsker henne alt godt i hele verden!
Ambefaler alle sammen å besøke bloggen hennes, trykk her for å gjøre det! 🙂

Ønsker alle sammen en kjempefin og god mandagskveld, hva skal dere i kveld? Og hva er planene for uken?


REKLAME: TA EN TITT INNOM monicey.blogg.no – I am who I am no matter what!

7 kommentarer
    1. Unnskyld for dette, men har du lyst å være så snill å avse en stemme til lille Nicholas i lano konkurransen? (Trykk på meg) også på hjerte symbolet 🙂
      Tar ikke lang tid i det hele tatt!
      Tusen takk<3

    2. Er så synd at folk ikke tenker på hva de driver med til tider. Som regel så er det faktisk de som mobber som sliter med seg selv, derfor mobber de for å få andre ned på deres nivå. Noe som i seg selv er innmari teit. Menneskene har blitt så egoe at de bare tenker på sitt eget beste og ikke på de rundt seg.
      Får håpe det går seg til, ha en fin kveld!

    3. Utrolig sterkt og fint innlegg… Kjenner meg igjen. Morsomt at en av setningene hun skrev: “Dra til helvette og finn det jævla vettet du har før du kommer tilbake” er en setning jeg hylte til en av de jeg blir mobbet av for noen uker siden. Den bloggen blir besøkt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg