GUTT OG JENTE = KJÆRESTER/SEX? Jaja, seff.

“Se der går han og hun igjen, tror du de har rotet sammen?”
Ja for all del! For en gutt og jente kan jo ikke være annet en venner?
Jo, det går faktisk ann, beklage å måtte sjokkere deg, men det er fult mulig.

For de som er venn med meg på facebook så kan man se at jeg har en liste som jeg har kalt “Bestevennene mine <3”, og at det der er snakk om 9 jenter/kvinner og 6 gutter/menn.
Altså har jeg flere venner av det motsatte kjønn, enn det samme.

Nå er det sikkert en del her som plutselig fikk noen tanker om at jeg er både det ene og det andre, rundbrenner, og ditten og datten.


(bilde hentet fra: kamiplus.no)

Men til dere så kan jeg faktisk skrive under på, dyrt og hellig at jeg aldri har vært kjæreste med noen av de, aldri hatt sex med noen av dem, aldri klint verken edru eller full, og heller ikke kysset med noen av de.
Det skal sies at en av mine venninner har kysset meg tre ganger, to ganger på skinnet, og en gang rett på munnen. Men det var kun et vennskapelig kyss, bare for morro skyld, og thats it.
Vet at det er noen som ikke tror meg nå, og det får bare være.

Men nå må jeg spørre om noe. To jenter kan helt greit kysse, og til og med klinnnnnnneeeee, uten at det har noe å si, uten at det betyr noe. Så hvorfor går det ikke med to forskjellige kjønn også? Hvorfor må så veldig mange være så trangsynte, gamledagse og tragiske i tankegangen og oppfattelsen?

På en annen måte tar jeg det også som et komplemang at noen tror at jeg er sammen med flere på en gang også videre, men på en annen måte så syns jeg også det er litt trist og teit at to av det motsatte kjønn ikke kan ha veldig god tone og veldig god, nær og ofte kontakt med hverandre, uten at folk tror at de er mer en bare gode venner.


(bilde hentet fra: nrkp3.no)

Jeg har noen fantastiske jenterkvinner i livet mitt (i tillegg til gutter/menn også), som jeg elsker og som betyr alt for meg; men for ordens skyld, som venner, på en vennlig måte, nothing more!

I fjor sommer fikk jeg høre at jeg har hatt sexuell omgang med spessielt ei venninne, i tillegg til to andre venninner også. Men igjen så kan jeg faktisk avbekrefte det. Kan også innrømme her og nå at jeg er jomfru, og ikke har rotet med noen, så da vet dere det også, selv om dere ikke har noe med det, strengt talt.

Så hver så snill, slipp dere litt mer løs (uten å nødvendigvis bli løs), lev litt mer, tørr å gjøre noen tabber og feil, og tørr å gi litt mer f! Så blir det kanskje også lettere å tenke litt mer fornuftig og modent om andre etter hvert også.


(er selv veldig, veldig glad i gode klemmer, dessverre klemmer jeg alt for, alt for sjelden, grunnet litt svekket selvtillitt, men poenget er; selv om en gutt og jente omså gir hverandre en varm, lang bjørneklem så trenger ikke det bety noe)
(bilde hentet fra: thegeekerzdiaries17j8.files.wordpress.com)

I tillegg til at jeg syns det er både gammeldags og tragisk at folk har problemer med at en gutt og en jente, en gutt og en voksne kvinne, eller en mann og en jente er bare gode venner, så syns jeg også at folk skal være veldig forsiktig med å i hele tatt tenke tanken på å sette ut rykter. For er det noe jeg kan skrive under på så er det at enkelte kan ta seg veldig nært av rykter, uansett hva det er snakk om! Ikke alle takler alt så godt, og noen kan virkelig bli veldig lei seg for veldig lite, så jeg ber dere, VIS LITT HENSYN! Og hold kjeft om ting dere ikke vet noe om!

Til slutt vil jeg nå ønske alle sammen en strålende god og fin helg. Håper at alle sammen har det bra, vil ikke at noen skal ha det vanskelig, vondt og trist. Andres glede og velbehag betyr så veldig mye for meg. Ta godt vare på dere selv, og de rundt dere. Lev livet, og prøv å ha det best mulig!

VI BLOGGES! 🙂


REKLAME: TA EN TITT INNOM monicey.blogg.no – I am who I am no matter what!

6 kommentarer
    1. Enig med deg, det går faktisk ann å være venner med det motsatte kjønn uten at det er noe mer inni bildet. Men er ikke alle som forstår seg på det der. Men de får da heller leve i sin lille boble av fordommer! Ha en fin helg 🙂

    2. Da jeg var rundt 17-18 år var bestekompisen min en mann på godt opp i 20 årene- husker ikke nøyaktig, og vi er dessverre ikke så gode venner den dag i dag!
      Men, det jeg skulle frem til var at vi BARE var venner- aldri noe mer enn bare venner!! Men så har jeg da en søster som ikke helt greide å se det her, som begynte å spre noen rykter, og en stefar, og en del andre venner!! Sinnsykt irriterende, for uansett hvor mange ganger jeg, og vi, sa at det ikke var noe annet enn et vennskap, så var det ingen som trudde på oss!! Den dag i dag trur de fremdeles at vi var mer enn bare venner- men jeg gidder rett og slett ikke “forsvare” meg mer! Jeg veit hva som er sant, så får de heller bare gå rundt å lure seg selv!
      I dag blir jeg “dømt” for andre ting- men jeg kjenner familien min- DE MÅ HA NOE Å SNAKKE OM- så jeg gidder ikke bry meg! Jeg har det utrolig bra slik jeg har det nå- de er bare sjalu for at jeg er den som greier meg totalt på egenhånd 😉
      Ha en fiiin kveld videre- og en fantastisk sprudlende helg!!

    3. Veldig bra skrevet, det fikk meg til å tenke.. Ikke på det med forhold og lignende, men det å tørre å gjøre tabber. Du har hjulpet meg en god del frem, nå. Tusen takk. 🙂

    4. Veldig bra skrevet av deg, dette innlegget likte jeg. Syntes det er bra å se at det ikke er bare meg som har fler guttevenner enn jentevenner, jeg tenker at om man har fler nære venner av motsatt kjønn. Så utfyller man hverandre med noe, fordi vi er så forskjellige. Det er ikke bare venner, men også forbilder.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg