OM SKJELLSORD OG GIFTIGE KOMMENTARER

Er det noe jeg tror de fleste vet så er det at jeg virkelig missliker utestengelse, mobbing og trakkasering. Fant nettopp et dikt av Martin Luther King som er oversatt til norsk på et nettforum, som jeg ville legge ut.

Dikt 1:
Mennesker hater ofte hverandre

fordi de frykter hverandre
De frykter hverandre
fordi de ikke kjenner hverandre
De kjenner ikke hverandre
fordi de ikke har noen kontakt
med hverandre
De har ikke kontakt med hverandre
fordi de lever adskilt

Dikt 2:
Da jeg ble født var jeg svart

Når jeg fryser er jeg svart
Når jeg er varm er jeg svart
Når jeg er syk er jeg svart
Når jeg er redd er jeg svart
Når jeg dør er jeg svart

Da du ble født var du rosa
Når du fryser er du blå
Når du er varm er du rød
Når du blir syk er du grønn
Når du er redd er du hvit
Når du dør er du lilla

Og du kaller meg farget!

Har en stund klart å ikke bry meg så veldig om hva andre mener og sier om livsstilen min, hveremåten min, legningen min, og meg generelt. Og egentlig så bryr jeg meg ikke heller, med mindre noen nære venner skulle si noe sårende da såklart, men slik tror jeg alle har det mer eller mindre.

Vil bare råde alle sammen til å tenke dere mer over hva dere sier til hverandre, er så utrolig lett å såre folk, selv om det ikke var ment slik. Vet selv hvor lett det er å såre andre, og selv bli såret uten at det kanskje ikke har vært meningen.

Jeg har selv sagt dumme ting som jeg angrer på om og til andre, og har en dag i dag veldig dårlig samvittighet for det, derfor så er det nesten så jeg tenker at det kan være Guds vilje at jeg selv også skal ha merket å føle meg trakkasert, og ledd av den siste tiden.
Synd at man som regel må føle smerten selv for å forstå andres smerte, når det kanskje er for sent… :`-(

Det er ikke sikkert at alle de ordene du syns er greit å bruke, synes alle andre er like greie.
Tror nok mange bruker flere ord som kan være skjellsord uten at de tenker over, eller er klar over at det faktisk er nedvergende selv. Er så mye som kan tolkes så utrolig negativt, spessielt om en person alerede fra før har en veldig dårlig dag, eller tid.

Vil ønske alle sammen en god påskehelg videre, og hver så snill, har du noe du har angret på du har sagt eller gjort mot noen, enda det bare var på en spøk; så kan det faktisk hende at vedkommende tok seg litt mer nær av det enn det virker som, mange prøver å skjule sine “svakheter” og grenser, i frykt for at folk skal tenke at man tåler lite, og folk er forskjellige, mange tåler en del mindre enn andre. Det kan jeg selv skrive under på at jeg vet alt om…

VI BLOGGES!

8 kommentarer
    1. Du er så utrolig reflektert i skrivemåten din! Du er også en meget dyktig poet, budskapet ditt kommer fram på en utrolig bra måte! Stå på videre, sagt det før, synes du er drit-tøff! =)

    2. Vil du ha en interessant blogg å følge? Besøk accidens.blogg.no. Bloggen omhandler hennes liv som selvskader og veien til et bedre liv. Hun er ingen klisjé-emo, men en vanlig jente som desverre kom dårlig ut litt for tidlig, som vil besvise for omverdenen at en ikke skal skue hunden på hårene.
      Ta ikke dette som reklame. Vi kjører en kampanje for et bedre liv, og “Alice” er front for kampanjen. Vi håper på støtte 🙂

    3. SHL: I og med at dette dreier seg om ting som kan skje ved feks stygge ord og kommentarer så ser jeg ikke på det som reklamespam.

      Sliter selv med selvmordstanker for tiden blant annet på grunn av noen kommentarer og skjellsord jeg har mottatt, forså å bare prøvd å ignorert det, forså å stenge for mye inne i meg selv. Vist du skjønner.

    4. VÆR DEN DU ER, AYLAR!!! Om du skal være en annen enn den du er, hvem skal da være deg? Vi har vel alle sagt og gjort dumme ting vi kan angre på. Den dagen vi innrømmer – og innser – det, er vi blitt litt klokere. Den som ikke innrømmer sine feil og sin dumhet, har ikke noe redskap for å bli kvitt sine feil eller sin dumhet, og vil slite med dem hele livet.
      Jeg liker bloggen din!

    5. Det var utrolig bra skrevet. Du har dine meninger om temaet, og det er bra!
      Det er mange som blir utsatt for mobbing, og hvis folk bare hadde vært tøffe nok til å sagt ifra, og gjort noe med saken, tror jeg det hadde vært et mye mindre problem.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg