ALDER OG FORELSKELSE


For dere som ikke har fulgt med i media i det siste kan jeg fortelle dere noe av det “nye” sladderet for tiden:
HARALD EIA ER SAMMEN MED EN 18 ÅR YNGRE KVINNE!

Ja, det var alt… Og så utrolig spennende og sjokkerende da, not…
Nå kunne jeg selvsagt skrevet et innlegg om hvor utrolig unødvendige og uintressange saker media kaster etter oss av “nyheter” og nyheter, men det gidder jeg ikke, fordi jeg har nå heller hengt meg opp i at aldersforskjell i forelskelse og kjærlighet vistnok skal ha noe særlig å si.

Etter min mening så har ikke alder noe å si mellom to mennesker, så lenge den yngste helst er over 18 og det ikke går under pedofili så klart.
Vist to mennesker er glade i hverandre, gjerne har mye til felles og tar godt vare på hverandre, og elsker hverandre så har etter min mening alder ingen ting å si uansett om en av partene kunne vært den andres far eller mor.

Dessuten, det finnes unge som er mer voksen i hode enn alderen de er i, og det finnes eldre som er mer yngre i hode. Så atter en gang mener jeg at jeg har et godt argument for at alder er så godt som ikke-betydelig i et forhold.

Nå så er det selvsagt lurt av meg å legge til at det er en fordel om begge parter har kjent hverandre godt en god stund før de eventuelt blir sammen, men det syns jeg er lurt uansett, om det er noe aldersforskjell eller ikke. At begge kjenner hverandre og at ingen lurer den andre og slik er ting som kan skje uansett hvem man er sammen med eller ikke.

Hva mener dere om dette?

Og en ting til, hvorfor er det sånn at det virker som om det er mer greit at kjendiser med aldersforskjell blir sammen, mens det er mindre ok at “vanlige” folk med aldersforskjell blir sammen? 😉

4 kommentarer
    1. Jeg synes at aldersforskjell er greit, så lenge det ikke er ekstreme forskjeller. Syns for eksempel at det er litt kvalmt om type 50 år gamle menn sikler etter 18 år gamle jenter osv. Men spørs helt på hva aldersforskjellen er. Jeg er litt sånn “age is just a number. yeah? jail is just a room.”
      Tror kanskje folk synes det er greit når det er kjendiser pga de ikke har noe som helst med dem og gjøre. Men vist du har ei vennine feks som blir sammen med en fyr oppi tredveåra eller noe, blir det litt sånn at man tenker hva en så gammel fyr vil gjøre med noen som er så ung osv. Man er jo gjerne på to forskjellige plasser i livet da, og vil ha forskjellige ting ut av et forhold. Mens med kjendiser vet jeg værtfall at jeg ikke kunne brydd meg mindre hva de gjør:)

    2. Ganske enig. Jeg synes ikke at en 16 åring og en 25 åring er noe særlig. Som du skrev, at personen er over 18 er det egentlig helt greit. Samme om personen er 50 år eldre =P Men den som er minst burde være over 18 i alle fall.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg