Har nokså vondt i nedre kjeven på høyresiden etter å ha operert bort ei visdomstann på Sant Olav i Trondheim i dag.

Har i dag vært på Sant Olavs Hospital i Trondheim.
Der fikk jeg operert bort visdomstanna mi som ligger nederst i kjevel på høyresiden. Selve operasjonen tok cirka litt mer enn en halv time. Men jeg måtte sitte der litt over en og en halv time til etter operasjonen for at legene skulle være helt sikre på at det ikke begynte å renne noe blod eller noe.

Etter operasjonen fikk jeg ikke spise eller drikke før 3 timer etterpå.
Selve operasjonen var grei nok, lå helt stille og jeg fikk ta musikk på ørene dette var for at jeg ikke skulle høre alle lydene når de "sagde" bort kjøtt" og lignende. Så glad for at jeg tok med musikk-telefonen min i dag da.

Nå er jeg hjemme i Oppdal igjen og har veldig vondt i kjeven nederst til høyre etter som om bedøvelsen begynner å forsvinne. Dette må jeg leve med i ca 12-15 timer til sammen vistnok. Har også fått ambefalt å legge tørkle eller noe under hode mens jeg sover i natt siden det kan komme til å renne ut blod og slik mens jeg sover i natt.

Det værste utenom smertene jeg nå har er at jeg kun får spise suppe og lignende bløte ting i 2-4 døgn!

Tok forresten noen bilder på rommet jeg skulle slappe av på etter operasjonen, bildene tok jeg fordi det ble litt kjedelig å bare sitte der å høre på musikk i ca 1 og en halv time…


Meg i "slappe av" stolen etter operasjonen.


Vinduet i "slappe av" rommet…


To andre stoler som sto foran der jeg satt i "slappe av"-rommet.


En annen mann på avdelelingen som hadde tatt en operasjon i "kjeve, nese, munn"-avdelingen (eller noe i den duren), tror det var nesen han hadde operert så i hvertfall slik ut siden han hadde et hvitt plaster på nesen…


Meg i "slappe av" stolen etter operasjonen.


Meg i "slappe av" stolen etter operasjonen.


Meg i "slappe av" stolen etter operasjonen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg