Mutter på nærvene!

Ok, i dag skal mitt blogginnlegg handle om muttern.

I går, den 12. januar, altså dagen som slutta for 2 timer siden brukte jeg mye evner og tid på å irritere meg over en kvinne jeg har irritert meg over leeeeeeeennnnggee. Nemlig min egen mor!

For det første har hun en tendens til å svare for mine småsøsken på 12 og 15 år når jeg spørr de spørsmål, og det er som regel så fort at de nesten ikke har sjansen til å få svart selv en gang. Jeg har sagt det til henne flere ganger at de kan trygt svare selv om de vil bli med opp å spille tv-spill eller lignende. Det hun har en tendens til å svare er når de har lekser eller må rydde rommet eller noe, men det klarer de å gjøre selv om de bare får sjansen!!!! Mine søsken er ikke slike som glemmer at de har lekser og slikt!!! Og om de skulle gjøre det så er det ikke med vilje….

En annen ting er at jeg ikke var på skolen i dag, så jeg forsvov meg og sto opp først når klokken er 14.00. Når jeg ikke er på skolen på grunn av sykdom eller trøtthet sier mamma at jeg må være inne hele dagen for at ingen på skolen skal se meg andre steder den dagen, og det er til og med en regel hun krever jeg skal følge selv etter at jeg rundte av 18 år i fjorsommer!!!! Men når klokken var 18 i dag krevde hun plutselig likevel at jeg skulle ut på Bunnpris og handle en jævla liter h-melk for henne, fordi hun selv holdt på med middagen så hun kunne ikke gå fra gryta. Hun kunne vel egentlig fått en av mine småsøsken til å passe på gryta mens hun var på Bunnpris som er nabobygningen bare to-tre korte meter unna, men neida… Dessuten krevde hun også i TILLEGG at jeg skulle ta ut 500 kroner fra mine egne penger som jeg hadde fått fra stipendkassa som hun skulle få! Altså ikke få for å bruke på hva som helst, men mat og slik…. Men det er mine penger, og hun krever 500 kroner. Riktignok har ikke hun verdens beste råd, men hun er heller ikke en av de fattigste for å si det slik! Hun er så jævlig utspekulert innimellom!

Enda en ting er at hun etter min mening kjøper ny jakke til meg for ofte, for mine penger, at hun kjøper jakke til meg for stipendpengene mine er forsåvidt ikke så ille hadde det ikke vært for at hun kjøper det et år for ofte, samt at den siste vinterjakken var noe mindre og upraktisk enn den tidligere… Hun skylder ofte på at jeg vokser fort og at de gamle klærne er blitt for gamle men det er bullshitt!. Mange av tidligere jakker kunne jeg hatt minst ETT ÅR lengre før de ble bytta ut. Men hun er så opptatt av at jeg skal se ut ordentlig nok og være som alle andre, ikke henge etter liksom… Ååååååååå!!!! HJÆLP! Greit at kvinner er opptatt av siste nytt innen klær og slik, men det får da være grenser hvor ofte gamle klær skal byttes ut! Ny vinterjakke, ny sommerjakke og slik hvert år, er dere ikke enige i at jakkene kunne brukes minst ett år til før de kastes og erstattes?

2 kommentarer
    1. Helt enig at jakkene kan brukes 1 år (vokser du så mye da),hvis ikke burde man tenke kvalitet_ neste gang;)Hvorfor i all verden skal hun ta pengene dine til det??Om og når du har diagnose å du bor hjemme,får din mor støtte fra komunen også til slike ting som div klær,sengetøy osv det heter ‘grunnstønad’..du skal motta noe som heter ‘hjelpestønad’ og din mor får i tillegg ‘omsorgslønn’..

    2. vaniljeogpepper: Nå er dette riktignok et gammelt innlegg, men det beste svaret jeg kan gi er at min mor alltid har vært litt… Hva skal man si; litt ego? Vet ikke helt hva jeg skal si.. Ikke ego, men ikke helt lett å forstå seg på.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg